Magiczne istoty



Wiły – sprowadzają na ludzi obłęd. Zamieszkują lasy, góry, a także rzeki i jeziora. Potrafią dosiadać obłoków i przesuwać je spojrzeniem. Zazwyczaj zjawiają się w gromadach. Mogły przybrać postać pięknych skrzydlatych dziewcząt o lekkich i niemal przezroczystych ciałach, nagich lub kuso odzianych, ale także koni, łabędzi, sokołów lub wilków. Mogą zmieniać się też w wiry powietrzne. Ludzi oślepiają ich lub doprowadzają do szaleństwa, sprowadzając na nich żądze niemożliwe do zaspokojenia.
Striges – skrzydlate demony żeńskie, pojawiające się pod postacią ptaka z zakrzywionym szponami. Istoty wysysające krew z dzieci i żywiące się ich wnętrznościami.
Płanetnik – istota uosabiająca zjawiska atmosferyczne. Płanetnicy kierują chmurami, zsyłają burzę i grad, a także wszelkiego rodzaju klęski żywiołowe.
Topielica – złowrogi demon zamieszkujący zbiorniki wodne. Topielice ukazują się pod postacią młodych dziewczyn z długimi jasnymi włosami. Wołaniem o pomoc lub śpiewem wabiła młodych mężczyzn, których następnie topią.
Strzyga – Strzyga wysysała krew, wyżerała wnętrzności i latała pod postacią sowy po nocach. Obdarzona podwójnym szeregiem zębów.
Kotołak – hybryda człowieka i kota. Owłosiony, z długim ogonem i ostrymi pazurami, charakteryzujący się zwinnością zwierzęcia oraz umysłem człowieka.
Niebieski – wyjątkowo obrzydliwe demony, o niebieskiej oślizgłej skórze i przypominały wyglądem jaszczurkę na długich, giętkich nogach z głową pijawki. Wyjątkowo paskudne istoty żywiące się szpikiem kostnym. Niebieskie przysysają się do ciała ofiary, wbijają zęby w kość i wysysają szpik.
Przemytnik – zajmuje się transportowaniem ludzkich dusz i energii życiowej do międzywymiarów, gdzie służą za pokarm demonom, które z różnych przyczyn nie wkraczają nigdy do świata ludzi. Przemytnicy wyglądem przypominają ludzi, wysokich, o bardzo długich rękach i palcach, z niemal przezroczystą skórą, ukazującą niebieskie żyłki, w których magazynują wyssaną z ludzi energię. Mają czarne jak noc oczy, w których konający człowiek widzi swoje własne przerażone oblicze.
Kusiciel – sprowadza ludzi na złą drogę, namawia do czynów niemoralnych od kradzieży, przed cudzołóstwo, po morderstwa. To małe duszki, niemal przezroczyste, mówiące wprost do ucha, ale tak, że człowiek kuszony ma wrażenie, że to on sam tego chce, a nie, że ktoś go do tego namawia.
Wilkołak – hybryda człowieka i wilka, polująca w nocy na ludzi i zwierzęta. Ogromny wilk, nieco wyliniały na grzbiecie i łapach. Masywną budową i zaciętością spojrzenia nie przypomina normalnych wilków. Jest bardzo szeroki na wysokości przednich łap, tylne są doskonale umięśnione, doskonałe do skoków.
Czarna strzyga latająca – Istota ta jest cała czarna, o cienkich, błoniastych skrzydłach, zakończonych szponami i oślizgłym, gładkim ciele. Nie ma rąk, a nogi łączą się ze skrzydłami. Z ust wyswatają białe, ostre jak brzytwa kły, pozostałe zęby są cienkie jak szpilki.
Modliszki – trzymetrowe modliszki o zgniłozielonej barwie, z wielkimi szczypcami i jadem cieknącym z kłów.
Likantrop – odmiana wilkołaka, która może przybierać ludzką postać, ale tylko gdy na niebie nie ma księżyca.
Mantikora – bestia o ciele lwa, ze skrzydłami nietoperza i ogonem skorpiona.
Minotaur – wysoki na ponad 2,5 metra stwór, postawą przypominającego człowieka, ale o głowie byka, zakończonej wielkimi rogami. Potrafi posługiwać się bronią.
Hutum – mają szczęki dzikich zwierząt i oczy pałające okrucieństwem.
Gorgony – postacie skrzydlate, ze szponami, ostrymi kłami i włosami w postaci jadowitych węży.
Czerwona Strzyga Latająca – Stanowi połączenie Strzygi zwykłej, Czarnej strzygi latającej oraz Niebieskiego. Dysponuje ogłuszającym krzykiem.
Schichibi- W pewnym sensie demon, który wstał z martwych. Panuje nad ogniem i potrafi za sobą przywoływać do powstania inne trupy. Zdecydowanie ciężki do pokonania, gdyż jakakolwiek odcięta część jego ciała nie zostaje ani trochę uszkodzona i odrasta  z powrotem. Jedyną możliwością wykończenia go, jest wbicie mu noża czy czegoś innego w sam środek (co do milimetra) dawno już nieczynnego serca. Nie żywi się ludźmi, a ich bólem.
Gerani – Są to posłańcy Arteona. Póki co, nie ma ich zbyt wiele, około szesnastu, jednak rozmnażają się w zastraszającym tempem. Są to ”najświeższe” stworzenia mroku, do tego nikomu nie znane, więc nikt nie wie jak je zabić, pomijając fakt, że nikt nie wie o ich istnieniu. Są na usługach Arcykapłana Arteona oraz ‘N.
  Jednorożec – Majestatyczne stworzenie które są na wyginięciu. Ich rogi są niezwykle ostre, a sierść, bielsza niż śnieg, jest niezwykle wytrzymała. Między innymi właśnie dlatego tak często demony na nie polują. W Cesarstwie są już prawie nie do spotkania, jednak dzięki rezerwacie w Fereacie, mogą przetrwać.
 Pegaz – Mityczne stworzenie którego istnienie jest wątpliwe. Mówi się, iż jest zwiastunem zwycięstwa Enkelitów i Ludzi.
Centaury – stworzenia te posiadają swój rozum. Nie darzą ludzi tak bardzo sympatią, jednak w obronie własnej zdecydowali się na zawarcie sojuszu. Posiadają kilka dobrze zamaskowanych wiosek dookoła miasta Rebeliantów. Życie centaurów, mimo wszystko, jest jednak dla wszystkich zagadką. Żyją w stadach, które liczą od 10 do 20 osobników. Są świetnymi uzdrowicielami i magami. Towarzyszą ludziom w wojnach.
 Barghesty – Zwierzęta te można postawić na granicy między światłem a mrokiem. Pies-goblin posiadający dwie postacie. W dzień wygląda jak zwykły pies. Coś na kształt charta. Trzyma się je w klatkach wieczorem zakrywanych czarnym materiałem. W nocy przechodzą metamorfozę. Mają wtedy ogromne zęby i szpony, czarną sierść i przenikliwie żółte oczy. Z pyska wycieka jakiś dziwny, złotawy płyn, a miejscami ich kości są odkryte. Jest ich jedynie kilka osobników z powodu ich wyglądu. Są to najszpetniejsze stworzenia należące do światła. Zdarza się jednak, że jakiemuś demonowi uda się “zaadoptować”, takiego psa. Każdy, kto go zobaczy w postaci nocnej, wkrótce umiera. Przypisywane do stworzeń światła dlatego, że chronią tego komu pozwolą się oswoić (ten ktoś jest wówczas odporny na nocną “klątwę” barhestów i żyje długo, ciesząc się dobrym zdrowiem). Ponadto same z siebie nie są agresywne, atakują tylko sprowokowane.
 Qilliny – Quillin to istota o głowie smoka, a ciele konia lub jelenia. Posiada on jeden róg przez co utożsamiany jest z jednorożcem. Jego ciało pokryte jest długą białą lub złotawą sierścią. Bardzo rzadko pojawiają się na ziemi. Przeważnie długo między wojnami. Nigdy nie służyły ludziom jako broń, zwykle umilały czas lub sprawiały, że dobrze się w danym miejscu powodziło. Nie da się ich złapać ani namówić do niczego wbrew ich woli. Mówi się, że są to wysłańcy bogów (tych enkelickich).
Gryf – zwierzę przedstawiane najczęściej z ciałem lwa oraz z głową i skrzydłami orła. Rebelianci widzą w nich swoich sprzymierzeńców. Jednak gryfy rzadko dają się oswoić. Pozwalają się dosiadać tylko osobom o czystym sercu. Gdy raz nawiążą z kimś więź, jest to przyjaźń na całe życie. Gryf potrafi oddać życie za swojego jeźdźca. Są naturalnym wrogiem Strzyg (wszystkich 3 gatunków).
Srebrny biegacz polny – jest stworzeniem wyspecjalizowanym w tropieniu i zabijaniu wilkołaków oraz innych stworzeń mroku, głównie wrażliwych na srebro. Bogowie na początku świata tworzący te bestie dali im broń w postaci ostrych srebrnych kłów.
Mrówki górskie – Stworzenia żyjące w lodowych jaskiniach w Górach Atreri. Są wielkości dużego psa i żyją głównie samotne, choć zdarza się, że łączą się w małe grupy. Żywią się małymi stworzeniami mroku.
Bazyliszek- To stworzenie jest z pozoru  przypomina wielką jaszczurkę. Jest duży i ma duże kły i śmierdzący oddech. Ma najgroźniejszą broń-oczy- które od razu jak na kogoś spojrzy zamiera czyli jakby umartwia lub nawet zabija. Bazyliszek może osiągnąć do 15 m długości. Żywi się ssakami, nie którymi ptakami i gadami.
Krasnoludy- stworzenia niskiego wzrostu, są bardzo umięśnieni i mają długie brody zazwyczaj zaplatane w warkocze.. Ich życie jest dłuższe niż ludzkie ale nie żyją wiecznie jak elfy, długość życia to ok 120 lat. W walkach używają toporów lub młotów. Są również dobrymi kowalami i rzemieślnikami. Kochają złoto i pracują w kopalniach.
Dżiny - przybysze z planów wewnętrznych powiązani z żywiołami. Są to z wyglądu podobne do ludzi istoty o wielkiej sile i mocy. Wyróżniają się doskonalszą budową i większymi rozmiarami ciała oraz tym, że często można je spotkać unoszące się nad ziemią. Ich nogi nierzadko bywają zasłonięte przez magiczne dymiące opary magiczne. W ich oczach również może czaić się nienaturalność, która odróżnia ich od ludzi. Posiadają zdolność swobodnej podróży po Planach Wewnętrznych. Dżiny posiadają także naturalną zdolność telepatii, pozwalającą im na porozumienie się z praktycznie każdą rozumną istotą. Większość dżinów potrafi również zmieniać kształty, znikać i w inny sposób unikać spotkań z niewygodnymi istotami.
Elfy - praktycznie nieśmiertelne i niezmiennie piękne. Zazwyczaj wysokie i szczupłe, o twarzach pociągłych i pozbawionych zarostu. Charakterystyczne są migdałowate oczy, długie, szpiczaste uszy i drobne, pozbawione kłów zęby. Zagadkowi, piękni, bardzo szybcy. Elfy uwielbiają przyrodę i spokój. Zamieszkują lasy i dbają o nie. Choć są doskonałymi wojownikami, nie szukają zwady.
Hipogryf - skrzyżowanie gryfa z klaczą. Jest zbliżony budową do gryfa. Posiada głowę olbrzymiego orła z ostrym, długim dziobem o potężnej sile, ma opierzoną szyję, a tuż nad łopatkami wyrastają mu skrzydła. Przednie nogi także są opierzone, a zamiast kopyt ma długie pazury. Mniej więcej w połowie grzbietu pióra przechodzą w błyszczącą sierść i reszta ciała jest zdecydowanie końska. Zad ma  prostokątny kształt, a tylne nogi są mocno umięśnione. Zwykle występują białe i szare, rzadziej brązowe, a prawie niespotykane są całkowicie czarne.
Feniksy - piękne, szkarłatne ptaki o wielkości łabędzia. Feniksy mają złotych ogony, szpony i dzioby. Zamieszkują szczyty gór i spotykane są w Egipcie, Indiach i Chinach. Feniksy są nieśmiertelne, gdyż kiedy się zestarzeją, giną w wytworzonych przez siebie płomieniach, a potem się z nich odradzają jako pisklęta. Są łagodnymi, roślinożernymi stworzeniami. Żywią się wyłącznie ziołami, posiadają też zdolność teleportacji. Magiczna pieśń feniksa, wzmacnia odwagę tych o czystym sercu, i sprawia, że do serc osób złych wkrada się strach. Łzy feniksa mają bardzo silne właściwości lecznicze, są bardzo silne, przez co mogą przenosić wielkie ciężary. 
Smok –stworzenie, najczęściej rodzaj olbrzymiego, latającego gada. Smoki obdarzone są dużą inteligencją, potrafią posługiwać się magią, znają ludzką mowę, a także zieją ogniem. Poza tym posiadają lub strzegą rozmaitych skarbów.
____________________________________
TO TEŻ NIE JEST PISANE PRZEZE MNIE!!

1 komentarz: